Energiaa syksyn haasteisin – 3 vitamiinia, jotka auttavat jaksamaan

Loman jälkeinen arki, hiljalleen vähenevä valo ja syksyn haasteet tuovat mukanaan tarpeen kiinnittää erityistä huomiota omaan hyvinvointiin. Varmistat jaksamisen ja virkeän olon myös syksyn kiireissä, kun saat riittävästi oikeanlaisia vitamiineja ja hivenaineita. Lue, millä lisäravinteilla voit täydentää ruokavaliotasi virkeämpään syksyyn.

D-vitamiini

D-vitamiinia voi olla syytä nauttia ympäri vuoden, mutta tartu D-vitamiinipurkkiin viimeistään syksyn tullessa. Auringonvalo ei riitä ylläpitämään kehon D-vitamiinituotantoa, vaan tarvitset sitä joko ravinnosta tai lisäravinteena. Virallisten suositusten mukaan terveen, monipuolista ravintoa nauttivan aikuisen suositellaan nauttivan D-vitamiinilisää loka-maaliskuussa.

D-vitamiini ylläpitää vastustuskykyä, tukee mielialan säilymistä hyvänä myös pimenevän syksyn keskellä ja vaikuttaa luiden ja hampaiden hyvinvointiin. 

Sinkki

Tutkimukset ovat osoittaneet, että sinkin imeskely lyhentää flunssan kestoa. Pitkäaikaisesti sinkkiä on mahdollista saada, jos ruokavalio sisältää runsaasti ruotoineen syötävää kalaa, maitotuotteita ja tummanvihreitä vihanneksia. Ruokavalion jäädessä puutteelliseksi, voi sinkkitabletista olla apua vastustuskyvyn rakentamisessa. Hyvissä ajoin aloitettu sinkkikuuri tehostaa kehon omia vastustuskykymekanismeja. bertil’s Sinkki sisältää kasviperäistä aminohappokelatoitua sinkkiä, joka imeytyy tehokkaasti elimistöön.

bertil’s Sinkkiasetaatti -imeskelytabletilla on pitkäaikaisten vaikutusten lisäksi myös välitön paikallinen vaikutus suun limakalvoilla.

C-vitamiini

Syksyyn liittyvää väsymystä kannattaa torjua terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla ja raikkaassa ulkoilmassa oleilemisella. Kun vastustuskyky joutuu koetukselle, kannattaa C-vitamiinia nauttia myös ravintolisänä. Saatat huomata, että C-vitamiinikuuri piristää ja nostaa mielialaa, ja tukee siten arjessa jaksamista. Pirteysvitamiininakin tunnettu C-vitamiini tukee myös raudan imeytymistä ruoka-aineista. 

Jos olet sitä ihmistyyppiä, joka tuntee kärsivänsä kaamosmasennuksesta tai alavireisyydestä syksyn pimeimpänä aikana, voisit ehkä kokeilla tänä syksynä kehon vitamiinivarastojen täydentämistä parhaaseen mahdolliseen kuntoon. Tarvittaessa lisäravinteilla täydennetty monipuolinen ruokavalio ja mahdollisimman stressivapaa elämä, jossa on aikaa ulkoilulle ja ystäville, auttavat voimaan hyvin myös syksyllä.

Tuotekehittäjämme on valikoinut pakettitarjoukseen optimaaliset vastustuskyvyn tehostajat, jotka toimivat loistavasti yhdessä. Hyödynnä tarjous tästä!

Hyvinvointi